Levert av Dalen Gruppen AS
« forrige neste »
Sider: [1]   Til bunnen
Skriv ut
Skrevet av Emne: utstilling.....    (Lest 211 ganger)
chickadee
Global Moderator
Newbie

Utlogget Utlogget

Stolt eier av Boris og Lillepus :-)

Vis profil
« på: Kl. 19:48, 05-Okt-09 »

Vi var på utstilling i går. Ikke for å stille ut hunden vår, men for å kikke litt. Det er jo så mange flotte hunder å se på.Men hele opplevelsen blir jo litt negativ når man går rundt med sin hund og får så mange blikk...Og jeg snakker stygge blikk! Saken er jo den at vi har en hund med "skeive" bakbein. Labbene går veldig utover og det kan kanskje se ille ut, det vet jeg. Nå har det seg sånn at vi har vært ut og inn hos veterinærer, hunden har blitt røntga,knadd i og blitt dratt i. Den viser INGEN tegn til smerte. Det er en glad hund, med noen skavanker :-)

Det som provoserer meg så (her bruker jeg banneord)j***ig er at folk ikke engang gidder å spørre! Eller, dvs., noen spør og de får også et ordentlig svar. Men de som bare skuler på deg som om man skulle vært den verste dyremishandleren..De gidder ikke engang å spørre.

Som regel er dette dommere, oppdrettere og  de som tydeligvis er veldig inne i utstillingsmiljøet. De samme folkene som faktisk synes det er greit med schæfere som knapt nok greier Ã¥ gÃ¥ fordi rompa omtrent subber nedi gulvet. De samme folkene som synes det er greit Ã¥ avlive dyr fordi den har feil farge, feil ører, for kort hale eller hva det mÃ¥tte være.. Men der er det ingen som setter spørsmÃ¥lstegn..Og for meg er det fryktelig provoserende!!

Jeg er bare ei jente som er fryktelig glad i dyra mine. Det spiller ingen rolle hvordan de ser ut så lenge de har det bra og er smertefrie.Og hvsi noen ønsker å sette spørsmålstegn ved det, så vær så god!
« Siste redigering: Kl. 19:56, 05-Okt-09 av chickadee » Loggført

I am so smart S-M-R-T
zooworld
Administrator
Full Member

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #1 på: Kl. 20:06, 05-Okt-09 »

Jeg kan ikke være mere enig med deg, helsen er helt klart den viktigste ikke utseende. NÃ¥r som her i dette tilfelle hunden ikke har smerter syntes jeg det er fælt og usmakelig at folk ikke heller kan spørre i stede for sÃ¥nne blikk vi stadig ser. Ikke bry deg, jeg vet og mange vet at Borris har det bra, Ã¥ han har ingen smerter. NÃ¥r den dag kommer vet jeg at dere gjør det rette  Blunker
Loggført

Med vennelig hilsen
Ann-Karin Lystad
Zooworld Norge
Mob: 99 35 63 50
ann-karin@zooworld.no
påmelding kurs: post@zooworld.no
chickadee
Global Moderator
Newbie

Utlogget Utlogget

Stolt eier av Boris og Lillepus :-)

Vis profil
« Svar #2 på: Kl. 20:11, 05-Okt-09 »

Takk takk.
Jeg prøver ikke Ã¥ la det pÃ¥virke meg for mye. Og de fleste vet jo at han har det bra  Gliser
Viktig Ã¥ sette søkelyset pÃ¥ andre, mer graverende ting synes jeg.  Blunker
Loggført

I am so smart S-M-R-T
zooworld
Administrator
Full Member

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #3 på: Kl. 18:48, 06-Okt-09 »

Ja, men det skulle vært gjort. Men det blir nok bare et ønske fra oss tror jeg ..
Loggført

Med vennelig hilsen
Ann-Karin Lystad
Zooworld Norge
Mob: 99 35 63 50
ann-karin@zooworld.no
påmelding kurs: post@zooworld.no
Nina.B
Global Moderator
Jr. Member

Utlogget Utlogget

Vis profil WWW
« Svar #4 på: Kl. 21:44, 19-Nov-09 »

Utstillings miljøet er sært desverre  Trist
NÃ¥r vi stilte ut Kiara fikk vi ogsÃ¥ mange rare blikk fordi hun gikk pÃ¥ sine egen ben fra bilen til ringen. (PÃ¥ Bjerke i August) Fordi de andre sheltiene kom i bur,noen i bur med hjul  Hæ hehe...

Men jeg har da en hund med fire ben hun skal bruke før,under og etter utstillingen så jeg bare overså de blikkene jeg. Unødvendig å oppføre seg sånn.

Men vi tok "hevn" fordi hun ble beste junior tispe og kvalifiserte seg til Crufts i Birmingham!!! -Da kom plutselig "alle" bort til oss og presenterte seg etc,etc....

Det blir i hvertfall en utstilling til pÃ¥ oss,og den er i England i Mars  Gliser
Loggført

Azkickr
Gjest
« Svar #5 på: Kl. 22:35, 19-Nov-09 »

He he

Da skulle du sett de gangene jeg møter opp på messer eller utstilling. Jeg kan skjønne
hvordan man i gamle dager ble lagt i gapastokk. Det er fordømmelse så det jomer.. he he
glad jeg ikke er hårsår.
Boris er min lille charlie chaplin.

Erlend
Loggført

Sider: [1]   Til toppen
Skriv ut
« forrige neste »
Gå til: