Hei
Vi har fĂ„tt en ny ung hann katt i nabolaget som har satt sin posisjon bĂ„de inne og ute. Den nye katten har begynt Ă„ ta seg inn gjennom katteluken slik at den fĂ„r fatt i maten til PUS. Videre sĂ„ er den raskere til bens, noe som resulterer i at PUS ofte fĂ„r juling. Ănsker rĂ„d og tips, takk!
Har katteluke med sender, men syns senderen er litt for stor for aktive PUS. Hvordan kan jeg hindre at den nye og dominerende katten i nabolaget entrer PUS sitt territorium?
Far til PUS

Uff det hÞrtes som en kjip og vanskelig situasjon. Jeg hadde fÞrst pratet med de som eier den katten for Ä spÞrre om den er sterilisert / kasterert. De vokter ofte teritoriumet mye mere nÄr de ikke er det.Det er vanskelig med katteluke nÄr det gjelder andre dyr, men jaggu mÄ jeg si han er frekk da.En ide er Ä sitte pÄ innsiden av luken med vannflaske Ä sprute pÄ han, for sÄ Ä jage han ut igjen, men det er vel ikke lett Ä fÄ til . I allefall Ä jage han pÄ dÞr, sÄ han ikke vil ha lyst til Ä komme tilbake hadde jeg gjort, men kanskje noen andre her har noen forslag?