Levert av Dalen Gruppen AS
« forrige neste »
Sider: [1]   Til bunnen
Skriv ut
Skrevet av Emne: Hei alle sammen.    (Lest 292 ganger)
zooworld
Administrator
Full Member

Utlogget Utlogget

Vis profil
« på: Kl. 15:02, 12-Aug-09 »

Jeg heter Ann-Karin Lystad, å har med den daglige driften av zooworld å gjøre.
Jeg har opp i gjennom årene vært borti mye forskjellig innenfor dyr, det være seg både gnagere, fisker, fugler, men min største lidenskap å det jeg har drevet mest med er hunder og trening av min egen hest.

Jeg har så lenge jeg kan huske hatt hund, men begynte å trene aktivt i 1990. Da fikk jeg min egen lille Timmi som var en papillon, å det har vært flere hunder etter det.Jeg begynte i forskjellige klubber, men endte opp på Torleif Lundqvist kurs i 1993. Der har jeg gått veldig mange kurser å tatt med meg mye erfaringer samt tatt min utdannelse som hundeinstruktør. Denne utdannelsen varte i et og ethalvt år, å der var jeg ferdig våren 2008 med vitnemål.
I løpet av utdannelsen var vi igjennom: Adferd og læring, kartlegging,praktisk trening og problemløsning, pedagogikk.

Jeg drev tidliger oppdrett av phalene, da var det 12 år med utstilling/eksteriør som også sto i fokus.Jeg satt også i styret i Miniatyr hundeklubben Oslo og Akershus noen år.

Jeg kjøpte i 2007 min kaldblodshoppe Nittja, hun var da 5 år. Hun har fått en del hundefaglig innlæring Osteaktig Hun er blant annet klikkertrent, dette gjorde jeg for innlæringen sin del. Som å lære å gå på henger, inn i vaskespilt, rygge, kommandoer, gå bak, følge trening, inkalling osv, samt masse artige triks. Dette har gjort det til en artig å positiv del av treningen vår.

Jeg driver zooworld med min samboer, som vil komme til Ã¥ presentere seg selv. Vi har i sammen 2 barn, en gutt født i 2006 og en jente født i 2004. Vi har 2 hunder hver, jeg har en sheltie med navnet Charlie, som er født i 2004, og Jack Russell terrier Bini som ogsÃ¥ er født i 2004.

Vi har Maine coon katter, Ã¥ driver et lite oppdrett av de og Jack russell terrier med fokus pÃ¥ god helse og bra gemytt.Vi er ogsÃ¥ eiere av en liten kanin og har et lite selskapsakvarium.

Jeg hÃ¥per at dere brukere skal fÃ¥ god nytte Ã¥ glede av vÃ¥rt forum.

« Siste redigering: Kl. 22:56, 22-Sep-09 av zooworld » Loggført

Med vennelig hilsen
Ann-Karin Lystad
Zooworld Norge
Mob: 99 35 63 50
ann-karin@zooworld.no
påmelding kurs: post@zooworld.no
Nina.B
Global Moderator
Jr. Member

Utlogget Utlogget

Vis profil WWW
« Svar #1 på: Kl. 21:59, 03-Jan-10 »

Jeg får vel presentere meg selv og..
Jeg heter Nina Bækken,er 31 år og bor i Nittedal. Jeg er født og oppvokst på gård. Jeg har hatt dyr hele mitt liv. Når jeg var yngre hadde jeg egen hest (døl),katt,undulat og nymfeparakitt.

Nå i voksen alder eier jeg en hund (Shetland sheepdog) og to katter. Jeg er såkalt "førstegangs" hunde eier. Jeg trener aktivt med Kiara (hunden min) og er medlem av Stovner hundeklubb. Har gått en del kurs,og drevet litt med utstilling i 2009. Skal bla til Crufts i Mars 2010.

Jeg bor nå på ett småbruk sammen med min samboer,ei datter på 10 år og dyrene mine.

« Siste redigering: Kl. 22:03, 23-Feb-10 av Nina.B » Loggført

Sider: [1]   Til toppen
Skriv ut
« forrige neste »
Gå til: